reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Martin Králik

Martin Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Absolvoval FMFI UK. Žije a pracuje zväčša v Bánovciach nad Bebravou, Bratislave a Prahe.Kontakt: kralikm[zav]pobox(bod)skZobrazovanie reklamných bannerov na týchto stránkach je vecou prevádzkovateľa.Autor blogu sa od ich obsahu dištancuje. Zoznam autorových rubrík:  Bánovce nad BebravouOchrana súkromiaAplikovanie IT do životaKultúraŠportCestovanie

reklama

Cestovanie

Aká je Moskva súčasnosti?

Martin Králik

Aká je Moskva súčasnosti?

Keď sa ma spýtate, ktorá prežitá udalosť z doby pred rokom 1989 mi utkvela v pamäti, tak vám asi odpoviem, že to boli pohreby sovietskych prezidentov. Na malého chlapca, ktorým som v tom čase bol, zapôsobili okázalé vojenské sprievody, východný blok čiernym súknom odetý, priame prenosy v televízii. A samozrejme Červené námestie s kremeľským múrom a Mauzóleom V.I.Lenina, ktorého režim povýšil na nadpozemskú bytosť. Ostatne, v predvečer vlády Michaila Gorbačova, keď som mal asi šesť rokov, bolo toto divadlo k videniu v krátkej dobe hneď trikrát. Náhoda? Ktovie. Moskva bola v tom čase synonymom moci, Jeruzalemom komunizmu. Ako však toto mesto vyzerá dnes, 15 rokov po páde železnej opony? Väčšina súčasníkov sa dnes smerom na východ veľmi nepozerá, ja som však pokušeniu navštíviť práve ruskú metropolu neodolal.

  • 17. jan 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 796x
  • 4
reklama
SkryťZatvoriť reklamu